2018. augusztus 31., péntek

Szicíliai gasztrotúra

Szeretem olvasgatni Gabojsza blogját, jó kajákat, recepteket az
Anya ez isteni címen találhatunk.
Tavaly ősszel egy ugyanilyen címet fedeztem fel nála: Szicíliai gasztrotúra főzőkurzussal.  Érdeklődve olvastam végig a napi beszámolót.
Úristen!- Gondoltam, ez az én érdeklődési köröm teljesen. Utazás, olasz konyha. Szuper.
Utánajártam és láttam, hogy idén is lesz ilyen szervezés. Jelentkeztem.
Nyugdíjbavonulásomkor megkaptam a 40 éves jubíleumi jutalmam, abból  kanyarítottam le magamnak egy kicsit. Mert megérdemlem-gondoltam. Legyen emlékezetes a nyugdíjba vonulás.
Így lett.

1. nap: Utazás, megérkezés

Május 29-én elindultunk egy délutáni géppel.
Este 10 órakor 1 órás késéssel landolt gépünk Catania repülőterén. Még elment egy óra az autóbérléssel és egyebekkel. Majd kb. még 1 órás autókázás várt ránk szálláshelyünkre. Ott már behűtött prosecco várt ránk, ami - mi tagadás- nagyon jól esett.  Ezután már más óhajunk nem is volt, csak zuhany és ágy.
Szálláshelyünk egy autentikus farm, nagyon szép és kényelmes kivitelben.




2. nap: Modica Bonajuto csokoládé manufactura

Másnap reggel kipihenten ébredtünk, és reggeli után a fa alatt egy kávé mellett megbeszéltük a napi programot.
Modicába indulunk, ahol megnézünk egy csokoládé manufaktúrát. A régi azték módszer szerint készítik a csokit, vagyis nem főzik, hanem csak 45 fokra melegítik fel a kakaómasszát. Ezáltal a cukor ugyan nem oldódik fel teljesen, kicsit ropogós marad, de a kakaó megtartja ízét és értékeit.
Forró csoki kóstolóval kezdtük, majd védő sapkát, köpenyt kaptunk, amiben bemehettünk a műhelybe, ahol mindent bemutattak, és mindent megkóstoltunk.




Itt megnézhető A csokiüzem weblapja

Ezután megnéztük Modicát a gyönyörű kis szicíliai várost. 
Rengeteg lépcsőn másztunk fel a templomig, lógott a nyelvünk, de a látvány megérte.




Délután

Miután elfogyasztottuk hideg, de nagyon finom és választékos ebédünket a szálláshelyünk úszómedencéje mellett, és leöblítettük egy jó nagy pohár aperol spriccel, újra autóba ültünk.
Irány Scicli városa, ahol az Al Galu étterem tulajdonosa-séfje-  Luca már várt bennünket az elkészített hozzávalókkal.

         Luca és vezetőnk Ancsa
       
   A beavatáshoz kaptunk egy kötényt és egy séfsapkát.



1. fogás: caponáta, szicíliai ragu készítése volt, amihez a zöldségeket mi szeleteltük fel.
2. fogás: polipfőzés, amit Luca mutatott és magyarázott.
3. fogás: füstölt krumplipüré
4. fogás: göngyölt kardhalszeletek.
Ezt mind végignéztük, a feltálalásig, majd minden fogást nekünk is felszolgáltak.
A részletek:

Caponáta - szicíliai padlizsán ragu

  
                   Így kell főzni a polipot,                kész a karamellizált polip.


                                              
                               Kardhal tekercsek

Végül citrom fagyival zártuk le degeszre tömött gyomrunkat.

Az étterem weblapja itt megnézhető: Al Galu

Még volt kis időnk nézelődésre is. Ez egy tündéri butik belső udvara.



Ez csak az 1. aktív nap volt. Folytatása következik.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Szívesen fogadom a véleményeket.